Telefon: 0480-60746 E-post: info@kalmarstadgross.se

Fri frakt över 1 000 kr

Säker betalning

Snabb leverans

0
VARUKORG
Summa 0,00 kr

Köpvillkor

Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du handlar på Kalmar städgross AB, 556369-2085, webshop. Köpvillkoren innefattar generella villkor. I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.

Leveranstider

Kalmar Städgross lagerhåller de flesta av de produkter som visas på denna sida. Det innebär att leverans sker inom 1-5 dagar från beställningen. Om leveranstiden skulle avvika från detta meddelar Kalmar Städgross AB kunden, förutsatt att kunden har angivit en korrekt e-postadress.

Priser

Priser som anges på vår hemsida anges exkl. moms. 

Beställning

Hos Kalmar Städgross AB kan man beställa produkterna via denna butik på Internet, e-post eller via Kundtjänst på 0480-60746. Vi säljer även våra produkter direkt över disk i vår butik på Wismarsvägen 2 i Kalmar. Butiken behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). 

Betalning

Via vår webshop kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande. 

Betalningsalternativ

Payson

Betalning med Payson 
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning med Payson (lång version) Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Klarna Faktura

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 29 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 25,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Klarna Konto

Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. 

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En administrativ avgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Frakt

Kalmar Städgross AB använder DHL som speditör för att hantera gods och försändelser.

Till företag skickas i normalfallet Företagspaket. Fraktkostnad tillkommer med 120:- vid order under 1000:- exkl. moms.. Du kan även ange hämtning i våra butik och utkörning med vår turbil eller använda eget fraktavtal.

DHL Paket (Företag): Levereras direkt till en bemannad företagsadress dagtid. Om kunden inte är anträffbar vid leverans går paketet vidare till ett utlämningsställe där kunden själv får hämta ut paketet.

DHL SERVICE POINT är DHL:s pakettjänst för privatpersoner. Våra cirka 1 300 ombud hittar du över hela landet på platser som du besöker varje dag; affären runt hörnet, din närmaste bensinstation eller kiosk. Du kan enkelt hämta paket inom Sverige hos alla ombud.

Turbilen kör ut varor till företag och kommuner. (Fritt 5 mils radie från Kalmar stadsort.)

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Delleveranser utförs efter överenskommelse.

Transportskada

Vi tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort när varor levereras till dig. Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad skall detta anmälas omgående till DHL samt till vår kundtjänst 0480-60746.

Returfrakt (B2B)

För paket eller varor som är beställda från företag (Business to Business ) som vill skicka tillbaks hela eller delar av beställningen eller paket som inte löses ut hos Posten/Dhl Service Point inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt returfrakt till oss. Detta gäller även om Kalmar städgross AB har skickat produkten till kunden "fraktfritt".

Outlösta paket

För paket som inte löses ut hos Posten/Dhl Service Point inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt returfrakt till oss. Detta gäller även om Kalmar städgross AB har skickat produkten till kunden "fraktfritt".

Reklamationer och garantier

Kalmar Städgross AB ansvarar enligt garantin för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. De flesta produkter i vårt sortiment omfattas av 1 till 2 års garanti, men även längre garantitider kan gälla vissa produkter. Information om garantitiden anges vid respektive produkt. Om ingen information om garantitid anges så gäller 1 år. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. Om varan under garantitiden försämras på ett sätt som omfattas av garantin, betraktas den som felaktig. Du har då rätt att i första hand kräva att varan repareras, men även utbyte kan komma att ske om kostnaden för reparation blir oskäligt hög.

Fel som beror på följande orsaker omfattas inte av garantin:

- en olyckshändelse efter det att du har fått varan,
- vanvård,
- felaktig användning,
- att du inte följt skötsel- och serviceanvisningar

Om en skada uppstår, kontakta alltid Kundtjänst på 0480-60746, så hjälper vi er med returförfarandet. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Om skadan omfattas av garanti betalar Kalmar Städgross AB returfrakten, detta förutsätter att kunden i förhand tar kontakt med Kundtjänst och begär en returfraktsedel.

Vid utebliven betalning

Om en faktura inte betalas i tid så skickar vi ut en påminnelse till beställarens E-postadress. Påminnelseavgift 150:- samt dröjsmålsränta på 12% tillkommer från förfallodagen. Om inte betalning har inkommit inom 7-dagar efter det att vi skickade ut påminnelsen kommer ärendet att skickas vidare till Inkasso. Alla varor förblir Kalmar Städgross AB egendom tills full betalning erlagts.

Tillgänglighet vid kontakt via e-post och telefon

Om du har frågor gällande ångerrätt, reklamationer, garantier samt köp och beställning ber vi er kontakta kundtjänst på 0480-60746 eller maila oss på info@kalmarstadgross.se. Frågor som skickas in via e-post besvaras senast nästföljande vardag.

Personuppgifter

Alla personuppgifter som du lämnar till Kalmar Städgross AB hanteras med största respekt för er integritet. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU. Uppgifterna behandlas av Kalmar Städgross AB för administration och fakturering samt för att Kalmar Städgross AB skall kunna fullgöra sina förpliktelser enligt lag. Detta är uppgifter om namn, personnummer, folkbokförings- och fakturaadress, telefonnummer etc samt uppgifter som rör förfrågningar (support), reklamationer eller dylikt.


Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande.

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet.

GDPR (General Data Protection Regulation)

Behandling av personuppgifter – kunder samt leverantörer

Syfte

Vi på Kalmar Städgross AB, behandlar våra kunders och leverantörers personuppgifter mycket ansvarsfullt. Vi hanterar alla personuppgifter med integritet och lämnar aldrig ut dem till tredjepart, såvida det inte finns legitimt skäl.

Ett sådant skäl kan vara att det krävs för att uppfylla kundens beställning el leverans.

• När du lämnar ifrån dig dina personuppgifter till oss ska du kunna känna dig trygg.

• Syftet med policyn är att kunna säkerställa att vi behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning, GDPR.

Personuppgiftsansvarig

Kalmar Städgross AB, är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Vi har ett säkert affärssystem där all data lagras, hanteras, uppdateras och sparas på ett tryggt och kontrollerat sätt. För att komma i kontakt med oss kring GDPR kontakta: percy@kalmarstadgross.se

Vilka personuppgifter hanterar vi?

För att vi ska kunna erbjuda våra tjänster, ta emot eller lägga beställningar, leverera produkter och tjänster samt hantera fakturering så behandlar vi uppgifter som:

• Företagsnamn

• Organisationsnummer

• Namn på kontaktpersoner

• Befattning

• Telefonnummer

• Adressuppgifter (besöks-, faktura- och leveransadresser)

• E-postadresser

Om du är kund till oss och bedriver enskild firma el som privatperson, så behandlar vi även personnummer och adressuppgifter till dig. Uppgifterna lagras så länge som vi är skyldiga att göra det, enligt bokföringslagen. Vi sparar inga uppgifter längre tid än vad vi behöver.

Hur får vi tillgång till dina personuppgifter?

• I samband med kundregistrering och leverantörsregistrering

• Offertutförande

• Orderläggning

• Beställning

I vilket syfte behandlar vi personuppgifter?

Vi behandlar personuppgifterna för specifika och legitima affärsändamål. Tidigare nämnda situationer är t ex, underlag för offert, beställningar, leveransadress, faktureringsunderlag osv.

Det är även vid syfte att:

• Där uppgifterna ger oss möjlighet att förbättra, utveckla, personifiera produkter och tjänster som är till godo för våra samarbetspartners.

• Tillhandahålla kommunikation som vi anser vara till gagn för dig som kund eller leverantör.

• Kunna utvärdera effekten av erbjudanden.

Din rätt till radering och rättelse

Vi ser alltid till att visa hänsyn och att vi utgår från dina rättigheter som kund eller leverantör. Du har rätt att invända mot denna behandling.

• Om du önskar att få dina uppgifter raderade eller ändrade ur vårt kund och/eller leverantörsregister , skickar du ett meddelande till: percy@kalmarstadgross.se

• Personuppgifter som vi behöver för att kunna fullfölja avtal mot dig som kund eller leverantör eller för att kunna följa lagkrav, kan du dock inte få raderade.

• Vi strävar alltid efter att ha korrekta uppgifter och därför rättar, kompletterar, raderar eller avidentifierar vi personuppgifter när det behövs.

En bra kommunikation är grunden till ett gott samarbete och därmed en trygg affärsrelation.

Tillsynsmyndighet

För att kontakta tillsynsmyndigheten, Datainspektionen så kan du använda följande kontaktuppgifter:

Telefon: 08-657 61 00

E-post: datainspektionen@datainspektionen.se

Postadress: Datainspektionen, Box 8114, 104 20 Stockholm 

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

Force Majeure

Butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc. 

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, felaktigt publicerade priser, specifikationer och tekniska data.

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår

Vänligen välj
företag eller privatperson

Företag Privatperson